Jesteśmy w trakcie najbardziej gorącego okresu w logistyce, podczas którego przedsiębiorcy, właściciele m.in. e-sklepów robią wszystko, by dostarczyć na czas świąteczne zamówienia.
To dobry moment na rozmowę z przedstawicielem firmy, która proponuje bardzo ciekawe rozwiązanie ułatwiające ten proces. Serwis Apaczka.pl, oferując dostęp do platformy technologicznej bliskapaczka.pl wspiera integracje przesyłek kurierskich dla najważniejszych przewoźników w Polsce i za granicą.
Gościem podcastu jest Marcin Susmanek, dyrektor operacyjny w Apaczka.pl, który opowiada, na czym polega wsparcie na etapie tzw. ostatniej mili w zakresie procesów wysyłkowych.
Z Marcinem Susmankiem spotykamy się w wyjątkowym momencie, gdyż niedawno Symfonia Handel połączyła siły z serwisem Apaczka.pl. Dla użytkowników Symfonii oznacza to, że już z poziomu oprogramowania mogą łatwo zarządzać procesem wysyłkowym: generując listy przewozowe z poziomu faktury lub zamówienia.
Symfonia: Przed nami gorący okres w logistyce. Jak ułatwić przedsiębiorcom realizację świątecznych zamówień?
Marcin Susmanek, dyrektor operacyjny w Apaczka.pl: Bardzo mocno zwracamy uwagę na to, w jaki sposób klienci korzystają z usług logistycznych, jakie mają problemy, wyzwania i związane z tym oczekiwania. Rozmawiamy z niewielkimi firmami, dla których e-commerce jest tylko uzupełnieniem oferty stacjonarnej, jak i z największymi przedstawicielami rynku. Przedstawiciele obu grup zgodnie mówią, że największym wyzwaniem jest stosowanie się do zasad tak wielu firm kurierskich, które mamy na polskim rynku.
Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że prowadzenie e-sklepów, umiejętność zapanowania nad tak dużą liczbą dostaw w czwartym kwartale w dużej mierze zależy od zapewnienia klientom zróżnicowanych metod dostawy.
Prowadząc e-sklep mamy platformę e-sklepową, korzystamy też z z operatorów kurierskich. Jaką lukę wypełnia w tym przypadku Apaczka.pl?
Firma Gemius, która publikuje swój coroczny raport na temat rynku e-commerce w Polsce w swoich podsumowaniach udowadnia, że dla konsumentów dla odbiorców, klientów sklepów e-commerce różnorodność metody dostawy i możliwość wyboru różnych metod dostawy jest kluczowa. To oczywiście oznacza, że nawet e-commerce, który ma jednorodne towary albo posiada ograniczoną ilość towarów, jak również e-sklepy z ograniczonym asortymentem powinny oferować swoim klientom na pewnym etapie dostawy do paczkomatów lub automatu pocztowego.