Symfonia.biz – InfoTEK poleca produkty Symfonia.
Chmura obliczeniowa – co warto o niej wiedzieć?


Skalowalność i elastyczność rozliczeń

Co istotne, usługi dostępne w chmurze charakteryzują się skalowalnością, co daje użytkownikom znaczną swobodę w kształtowaniu zakresu ich wykorzystania. Skalowalność może przejawiać się w możliwości kształtowania liczby kont czy uprawnionych użytkowników, ale także ilości pamięci niezbędnej do przechowywania czy archiwizacji plików, limitu wykonywanych w danym okresie operacji lub też zakresu wykorzystywanej funkcjonalności. W usługach SaaS świadczonych między firmami modelowanie zakresu usług z chmury może odbywać się także w takich sferach, jak szybkość reakcji na zgłoszenia, zakres działania helpdesk / hotline, dostępna w danym okresie liczba godzin konsultantów wspierających użytkowników w korzystaniu z systemu itp.

Korzyści z użytkowania oprogramowania w chmurze

Skalowanie usług w górę lub w dół pozwala firmom na bieżąco modelować koszty, co w rezultacie oznacza, że opłaty dotyczą tylko tych funkcjonalności i ilości pamięci na dysku, których w danym okresie potrzeba. Uelastycznienie modelu rozliczeń w SaaS powoduje, że klienci rzadko płacą za usługi online „na wyrost”. Mają przy tym poczucie, że rozliczenia są przejrzyste i sprawiedliwe. Warto tu też podkreślić fakt, iż zazwyczaj opłata za korzystanie z usługi w chmurze sprowadza się do jednej faktury, co wprowadza dodatkowe uproszczenie.

Wszystko to sprawia, że firmy wykorzystujące usługi z chmury zyskują zwinność i elastyczność. Wśród trzech najczęściej wymienianych korzyści z modelu SaaS przedsiębiorcy podkreślają obniżenie kosztów (34% wskazań) oraz zwiększenie elastyczności i wygody prowadzenia firmy (31%), (źródło: „Transformacja cyfrowa firm 2020”, badanie przeprowadzone przez EY Polska).

Jakie inne korzyści wymieniają przedsiębiorcy?

  • ułatwienie dostępu do zasobów informacyjnych, aplikacji i funkcjonalności – z dowolnego miejsca i urządzenia mającego połączenie z Internetem,
  • poprawa komunikacji i współpracy między pracownikami,
  • wsparcie w mobilności pracowników i pracy zdalnej,
  • zwiększenie efektywności i sprawności operacyjnej w firmie,
  • ograniczenie ryzyka prowadzenia biznesu i jednocześnie zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i kontroli przetwarzanych danych,
  • wsparcie w uporządkowaniu, konsolidacji i „odchudzaniu” zasobów IT.



Link źródłowy

Podobne wpisy

Korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur będzie obowiązkowe

Korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur będzie obowiązkowe

Jak wiadomo, w fakturach zawarte są dane o szczególnym znaczeniu dla przedsiębiorstw – daty transakcji, informacje o kontrahentach, ilości sprzedanych towarów i usług, ich opisy, stawki netto, wartość sprzedaży… Dzięki standaryzacji zapisu tych danych...

Cyfryzacja sprzedaży: Śniadanie Technologiczne w Poznaniu

Cyfryzacja sprzedaży: Śniadanie Technologiczne w Poznaniu

Jak zautomatyzować sprzedaż (hurt i detal), magazyn i produkcję Spotkanie w ramach cyklu VII Wiosennych Spotkań z Symfonią  Zarejestruj się na Śniadanie Technologiczne w Poznaniu już 10 czerwca i zobacz na konkretnych przykładach, jak usprawnić procesy...

Zgoda Komisji Europejskiej na obowiązkowy KSeF w 2023 r.

Zgoda Komisji Europejskiej na obowiązkowy KSeF w 2023 r.

Ministerstwo Finansów prowadzi aktywne prace służb informatycznych celem uruchomienia i poprawnej obsługi całego procesu. Przewiduje się, że za kilka tygodni pojawi się działające rozwiązanie informatyczne, które będzie potrafiło wysyłać faktury do Krajowego...