Symfonia.biz – InfoTEK poleca produkty Symfonia.
Jak kontrolować pracę handlowca w terenie? [PODCAST]


 

Symfonia: Jak zademonstrować sprzedawany produkt podczas wizyty handlowej? Wyobraźmy sobie, że handlowiec, który zazwyczaj pracuje w terenie, chce go właśnie pokazać. Jak to może zrobić?

Sławomir Kuraciński: Korzystając z tych narzędzi handlowiec ma do dyspozycji wiele informacji o towarze, jego cenie, rabatach czy akcjach promocyjnych. Posiada również zdjęcia, dzięki czemu może w danym sklepie przedstawić, jak dany produkt wygląda. Co za tym idzie, może w atrakcyjny sposób zaprezentować jego cenę, rabaty, promocję oraz pełną informację o towarze.

 

Symfonia: Czego można dowiedzieć się o pracy swoich handlowców? Jak pomagają tutaj narzędzia do automatyzacji? Jaką wiedzę można wyciągnąć z raportów?

Sławomir Kuraciński: Warto najpierw wyjaśnić, co handlowcy mają przed oczami w momencie, kiedy organizują sobie pracę. Przede wszystkim handlowcy przygotowują sobie trasówki, czyli spis miejsc w kolejności, w której odwiedzą klientów w trakcie swojego dnia pracy. Dysponują pełną informacją o kontrahencie, jego dotychczasowych zakupach, zamówieniach, płatnościach i zaległościach. Mają możliwość m.in. przekopiować poprzednie zamówienia, co oznacza, że ich praca bardzo przyspiesza. Mogą również zrobić zdjęcie w sklepie, które pokaże, jak wygląda półka z towarami. Mając do dyspozycji te narzędzia prezentują kontrahentowi oferowane towary bezpośrednio z mobilnego urządzenia. Na podstawie tego, menadżer dostaje pełną informację, gdzie handlowiec był, jak dużo czasu tam spędził, co sprzedał, a co można dosprzedać. Daje to obraz pełnej analizy tych aspektów, które są niejako niezbędne do szybkiej i dobrej sprzedaży kontrahentom.

 

Symfonia: Jak wobec tego wykorzystać dane pochodzące z raportów, żeby zacząć planować długofalową strategię w przypadku działań sprzedażowych?

Sławomir Kuraciński: Dzięki tym raportom, które uzyskujemy, gromadząc informacje od handlowców, możemy przede wszystkim zaplanować bardziej optymalne trasówki. W drugiej kolejności możemy zaproponować dosprzedaż innych towarów. Jeżeli kontrahent bierze konkretny rodzaj artykułów, to można w ramach promocji zaproponować mu zakup podobnych towarów. Jak na dłoni widać, w jakim zakresie taki sklep zamawia. Dzięki tym narzędziom tworzy się dość duża możliwość analityczna. W tej chwili, przy szybkich zmianach na rynku oraz przy natychmiastowym dostępie do kontrahentów trzeba koniecznie korzystać z takich usprawnień.

 



Link źródłowy

Podobne wpisy

Korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur będzie obowiązkowe

Korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur będzie obowiązkowe

Jak wiadomo, w fakturach zawarte są dane o szczególnym znaczeniu dla przedsiębiorstw – daty transakcji, informacje o kontrahentach, ilości sprzedanych towarów i usług, ich opisy, stawki netto, wartość sprzedaży… Dzięki standaryzacji zapisu tych danych...

Cyfryzacja sprzedaży: Śniadanie Technologiczne w Poznaniu

Cyfryzacja sprzedaży: Śniadanie Technologiczne w Poznaniu

Jak zautomatyzować sprzedaż (hurt i detal), magazyn i produkcję Spotkanie w ramach cyklu VII Wiosennych Spotkań z Symfonią  Zarejestruj się na Śniadanie Technologiczne w Poznaniu już 10 czerwca i zobacz na konkretnych przykładach, jak usprawnić procesy...

Zgoda Komisji Europejskiej na obowiązkowy KSeF w 2023 r.

Zgoda Komisji Europejskiej na obowiązkowy KSeF w 2023 r.

Ministerstwo Finansów prowadzi aktywne prace służb informatycznych celem uruchomienia i poprawnej obsługi całego procesu. Przewiduje się, że za kilka tygodni pojawi się działające rozwiązanie informatyczne, które będzie potrafiło wysyłać faktury do Krajowego...