Symfonia dla Edukacji – case study z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Rozwiązanie: Symfonia Handel, Symfonia Finanse i Księgowość, Symfonia Kadry i Płace
Nowoczesne i efektywne kształcenie na uczelniach o profilu ekonomicznym opiera się na korzystaniu z narzędzi, które są wykorzystywane w codziennej działalności wielu firm. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu współpracuje z Symfonią, traktując ją jako wiarygodnego partnera w kształceniu przyszłych przedsiębiorców i księgowych. Firma jest postrzegana jako rozpoznawalny producent oprogramowania dla sektora MŚP także przez samych studentów, którzy są zainteresowani wiedzą o jej programach.
Obecnie UE w Poznaniu korzysta przede wszystkim z modułów Symfonia Handel oraz Symfonia Finanse i Księgowość, a od niedawna także z programu Symfonia Kadry i Płace. Przedstawiciel uczelni podkreśla, że Symfonia nie jest jedyną firmą, której programy są wykorzystywane w procesie dydaktycznym, ale jest jedną z bardziej cenionych i preferowanych zarówno przez wykładowców, jak i studentów – mówi dr hab. Remigiusz Napiecek, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Program Symfonia dla Edukacji
Obecnie Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu wykorzystuje programy Symfonia Handel, Symfonia Finanse i Księgowość oraz Symfonia Kadry i Płace.
Wykładowcy Uniwersytetu wskazują na intuicyjność i prostotę obsługi programów Symfonii, co ułatwia zrozumienie procesów realizowanych w rachunkowości podmiotów gospodarczych. Podczas zajęć na uczelni każdy student, korzystając z programów Symfonii wciela się w różne role – w stosunkowo krótkim czasie może stać się wprowadzającym dane, księgowym, osobą zarządzającą magazynem, akceptującym płatności i harmonogramy. Trenuje przygotowanie do różnych zadań, którym być może będzie musiał podołać w swojej zawodowej karierze.
Prosty w obsłudze program Symfonia Handel daje wiele możliwości adaptacyjnych dla indywidualnych potrzeb użytkownika. Wykładowcy podkreślają wartość modułu Środki Trwałe, który prezentują jako sztandarowy przykład prowadzenie równolegle amortyzacji podatkowej i bilansowej. Działanie takie jest unikane przez firmy ze względu na konieczność dodatkowej pracy, tymczasem korzystając z programu Symfonia Środki Trwałe można to przeprowadzić za pomocą jednego kliknięcia.
Co ważne, poszczególne programy i moduły – Handel, Środki Trwałe, Finanse i Księgowość są ze sobą skomunikowane, każdy z nich rozwija się swoim tempem, ale umożliwiają pracującym na nich rachunkowcom korzystanie ze wspólnej bazy i tworzenie jednego środowiska.